Bu led hakkında ne düşünüyorsunuz? Aliexpress ve ledler!

Ygzsnl34

New Member
Biliyoruz ki ledler hem elektrik faturasında hemde ısı konusunda bize çok yardımcı oluyor. Aliexpresste de onlarca led sistemleri mevcut. Bir süredir bakınma halindeyim.
Şöyle bir lede rastladım. Deneyimli dostlardan fikirlerini alabilir miyim?
 
Bunlardan çok fazla bir verim beklememek lazım ne öldürür ne süründürür bunu kullanacağına 250watt hps kullan 2 kat daha fazla hasat alırsın
 
Vermez kanka onları 2000w dediği 180w gücünde.
240w bir samsung lm301h bile 500w hpsye denk geliyor.
Bu sidikli led nerden 2000w elde edecek. Yalancı kanka bunlar. Uzak dur hiç bulaşma bu tarz mor pembe ledlere.
Bak sana söylüyüm ya cob led sistemi yap ya 240w bir quantum board al ya da hps den devam et.
 

Mant4

New Member
Biliyoruz ki ledler hem elektrik faturasında hemde ısı konusunda bize çok yardımcı oluyor. Aliexpresste de onlarca led sistemleri mevcut. Bir süredir bakınma halindeyim.
Şöyle bir lede rastladım. Deneyimli dostlardan fikirlerini alabilir miyim?
180w cekiyor 1 tane bakarsin. Biz led daha iyi diyoruz ama bunu suan quantum boardlar icin konusuyoruz. Ben onun disinda led önermem driversiz cob ledleri de onermem onun yerine 250hps al cok daha iyi emin ol. 240w quantum yerine 500w cob led alip o kadar para veriliyor faniyla ciplerin degismesi vs ile beraber 1 sene sonra odenen her elektrik zarara denk geliyor zaten. Ya quantum board ya hps bence. Cob sadece butcesi cok kisik olanlara kisa sureli olmali attigin linkteki ledlerden de uzak durulmali cunku kumar gibi bir sey
 
Son düzenleme:

Ygzsnl34

New Member
180w cekiyor 1 tane bakarsin. Biz led daha iyi diyoruz ama bunu suan quantum boardlar icin konusuyoruz. Ben onun disinda led önermem driversiz cob ledleri de onermem onun yerine 250hps al cok daha iyi emin ol. 240w quantum yerine 500w cob led alip o kadar para veriliyor faniyla ciplerin degismesi vs ile beraber 1 sene sonra odenen her elektrik zarara denk geliyor zaten. Ya quantum board ya hps bence. Cob sadece butcesi cok kisik olanlara kisa sureli olmali attigin linkteki ledlerden de uzak durulmali cunku kumar gibi bir sey
Sağolasın kanka. Quantumlardan önerebileceğin var mı? Çok uçul fiyatlı olmayanlar dışında
 

Mant4

New Member
YXO 120watt quantum board 1300e falan denk gelir muhtemelen aliexpessten bakabilirsin. 240watt alacak isen trde 2300tlye bulabilirsin ben öyle aldım. 240watti da yurtdisindan almam istiyorsan 2500lira ustu vermen gerekiyor 1 kusur ay da bekleyeceksin. Kargo fiyatlari ucmus trye gonderim yapmayi kesen de birsuru firma var.
 

Grauwolf

Active Member
Bende 1tane bu ledin 300w ı var. Çift fanlı.
1tane de wattshine marka 300w var. Tek fan. Ikiside 150w cekiyor ortalama prizden. WattShine den daha memnunum. Daha sessiz daha az ısı veriyor ve daha iyi ışık gücü. Buda iş görüyor ikisini beraber kullanıyorum.
Pazarlama taktiği watt değerini yüksek yazmalarına aldanma. Bu kırmızı mavi ledlerde dikkat etmen gereken içindeki chipler her biri kaç Walt. 1w kötü ama bitkiye yakın tutarsan idare eder . 3w fena değil. 5w iyi. 10w çok iyi.
Bide prizden kaç Walt çektiğine bak. En iyi ihtimal ile hps değeri karşılığı 2katı olur.
 
Son düzenleme:
Bu watı yüksek verme olayını üst düzey markalar bile kullanıyor at yalanı sikiyim inananı mantığı mesela mars hydro ts1000 ne alaka şimdi binle prizden çekiyor 150watt ? Spyder farmer sf2000 ne alaka şimdi 2000 le prizden çektiği 240watt.
 

Tunç

Member
Bu watı yüksek verme olayını üst düzey markalar bile kullanıyor at yalanı sikiyim inananı mantığı mesela mars hydro ts1000 ne alaka şimdi binle prizden çekiyor 150watt ? Spyder farmer sf2000 ne alaka şimdi 2000 le prizden çektiği 240watt.
Kanka yanlışmı anladım spider farmer 2000w değil mi?
 

boskalmasin

hepkafaadam
Yönetici
veg bloom var bunlarda veg 200w mesela bloom 240w o tarz şeyler, 2000w eşdeğer olduğu icin öyle yazıyorlar bunlara ama ne kadar eşdeğer orasını ışığı kullanlar bilir. max 3 bitkiden verim alırsın bence oda sömeklerde çok bi şişkinlik olmaz. bilindik marka ledler hariç (spider, mars hydro tarzı ledler hiric dandik bu tarz ledler. en iyi güneş ışığını taklit eden ışıklar hid, qb led
 
Kanka yanlışmı anladım spider farmer 2000w değil mi?
Yok kanka değil tabii ki. 240w duvardan çektiği güç hpsye kıyaslasak aşşağı yukarı 450 500 watt hpsye denk gelir. Neye göre 2000 diyorlar anlamıyorum gerçekten.
Mars hydro ts1000 diyor priz çekim gücü 150watt. Neyi iddia ediyor 1000 diyerek götü boklu 150 wattla 1000 watt hpsye eşdeğer olduğunu mu ?
 

sharkek

New Member
baya bi baktım bundan ucuzu yok. 1 haftaya elime ulaşır diye tahmin ediyorum, o zaman da deneyip yazarım. arkadaşların dediği gibi diğer led türleri daha iyi olabilir, ama yüksek performanslıları çok pahalı. youtube da baya bi karşılaştırma videosu var, iyi olan ledlerle böyle 3 ışıklı olanlar arasında. yüzde 10-15 verim farkı oluyor. amatör yetiştiricilik için çok da kötü bir tercih olduğunu düşünmüyorum
 

Tunç

Member
Yok kanka değil tabii ki. 240w duvardan çektiği güç hpsye kıyaslasak aşşağı yukarı 450 500 watt hpsye denk gelir. Neye göre 2000 diyorlar anlamıyorum gerçekten.
Mars hydro ts1000 diyor priz çekim gücü 150watt. Neyi iddia ediyor 1000 diyerek götü boklu 150 wattla 1000 watt hpsye eşdeğer olduğunu mu ?
Led teknolojisi çektiği elektrikten daha fazlasını verdiği için tercih edilir zaten olayı bu
 

darkbiohazards

Active Member
Tamam daha fazlasını versin de yalan atmadan versin 240 watt çeker en fazla iki katını verir. 2000 watt da neyin nesi.
Bu konuda en takdir edilesi led markası Advanced platin serisidir arkadaşlar. Hem fazla atıp müşterisini yanıltmaz hem de işini çok iyi yapar. Örneğin p300 der 150 watt priz çeker 300 watt hpsden fazla par değeri verir. P600 der 280 civarı çeker 600 watt hpsden fazla iş yapar.
Advanced platin seriesten daha iyi par değeri veren bir ışık görmedim. Yılların efsanesidir platin serisi youtube girin bir ledin nasıl sömek şişirdiğine bakın. Amazonda hala en çok satılan led platin serisidir.
 
Üst