Gel buraya herşeyi anlatıyorum

  • Konbuyu başlatan Üye silindi 32564
  • Başlangıç tarihi
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Esrar (Cannabis Sativa-indica) bitkisi senelik hasat veren mevsimsel bir bitkidir. Ekim dönemi Nisan-Mayıs ayları, hasat dönemi ise Eylül-Ekim aylarında gerçekleşir.

Toplam ömrü 5-6 ay olmakla beraber, ruderalis dediğimiz Sibirya ve ekvator bölgesinde yetişmeye evrimleşmiş cannabis bitkileri 1 aylık büyüme dönemi sonrası hemen çiçeklenmeye geçer ve toplam ömrü 3 ay gibi bir süredir. Ruderalis esrar türünün diğer bir adı autodur.

Esrar bitkisi nasıl yetiştirilir?

Esrar bitkisini yetiştirmek için öncelikle bir yetiştirme ortamı seçmeliyiz. İndoor (iç mekan) mu yoksa outdoor (dış mekan) mu karar vermemiz gerek.

Outdoor kışın olacak iş değildir. Bitkinin yetişmesi gereken optimum sıcaklıklar 21c° ile 28c° arasındadır. Daha düşük veya daha yüksek sıcaklıklar size ve bitkinize sorun yaşatacaktır.

İndoor yetiştirmek için 3 temel öğeye ihtiyacımız var;

1)IŞIK

2)HAVALANDIRMA

3)KABİN

Bu 3 malzeme indoorun demirbaşıdır. Bitkimiz ışıktan çektiği fotonları karbona çevirerek hacim kazanır.

Havalandırma sistemimiz içeriye yeterli sirkülasyonu vererek hem istenmeyen böcekleri ve hastalıkları engeller hemde bitkimize temiz hava girişini sağlar.

Kabinimiz hem temiz havayı içerde tutar hemde ışığın gereksiz olarak olarak dağılmasını önler. Keza grow için kullanılan ışıklar yüksek güce ve lümene sahip olduğu için, pencere ve camlardan etiket olmanızı engeller. Unutmayın yaptığınız iş basit bişey değil, evinizde uyuşturucu üretiyorsunuz.


Şimdi bu 3 malzemeyide elde ettik ama bunlarla bitmiyor, bize başka malzemelerde lazım.

1) Gübreler (pH yükseltici ve düşürücü dahil)

2) pH ölçer

3)TDS Metre

4) Vantilatör

5)Nem makinası (opsiyonel)

6) rutubet ve nem alıcı (opsiyonel)

7) Saksılar, toprak ve perlit

8) Tohum (Burası çokomelli :D)

9) Karbon filtre

Malzemelerin ne işe yaradığını ve teknik bilgileri sizlere aktarmak isterim.


Gübreler çok karmaşıktır, ama nasıl işlediklerini öğrenince basit gelir.
Temel olarak bitkilerin ve tabiki bitkilerimizin ihtiyacı olan üç Makro element vardır. Bunlar;

Azot (N), Fosfor (P) ve Postasyum (K)

Gübrelerin içerikleri NPK oranlarına göre belirlenir, yani bir gübrede 10.5.20 yazıyor ise Azot 10, fosfor 5, Potasyum 20 dir.
Bitkimizin 2 ayrı dönemi var birincisi vejatatif (Veg) yani büyüme dönemi. Bitkimiz bu dönemde yalnızca yaprak ve sömek dalı üretme çabasında.

Veg yapmak grow jargonunda bitkiye 18 saat ışık verip 6 saat karanlıkta bırakmaktır. Bunu yaparken doğayı taklit ederiz, zira yazın geceler kısa günler uzun olur.

Veg döneminde bitkimizin ihtiyacı olan temel besinler Azot (N), Potasyum (K) Kalsiyum magnezyum (Calmag) ve Mikro elementlerdir (Mikro element gübreleri NPK içermez, Demir, mangan, çinko, bor gibi mikro besinleri içerir).

Peki fosfor (P) ne işe yarıyor temel bir besin ama hiç bahsetmedik?

Fosfor (P) bitkimizin çiçeklenme (Bloom) döneminde ihtiyacı olan en temel besin öğesi, çiçeklenmeye teşvik eder ve sömeklerimizin büyümesini sağlar.

Bitkimizi çiçeklenme (Bloom) dönemine sokmamız için ise ışıklarımızı 12 saat açık 12 saat kapalı yapmalıyız. Bu ışık düzeninde bitkimiz, kışın yakında geleceğini düşünür ve bir an önce çiçeklenmeye girip üreme çabasına girer. Tam bu sırada bitkimiz cinsiyetini belli eder erkek veya dişi olduğunu.

Çiçeklenme döneminin ilk 3 haftasında azot miktarını yarıya indirip fosfor ve potasyum gübreleri verin. 3. Haftadan sonra ise azotu tamamen kesip yalnızca fosfor potasyum ve mikro elementler ile besleyin bitkinizi.

Bu kadar gübre kullandık ve toprak artık besinlerle doldu, bunları ne yapacağız?

Tabiki flush.

Flush işlemi özetle, bitkinin yetiştiği toprağı saksının 3 katı büyüklükte olan su miktarı ile yıkayıp toprağı gübrelerden ve besinlerden arındırma işlemine denir.

Flush işlemi besin kitlenmelerinde veyahut hasata 2 hafta kala yapılır. Hasat yapmadan önce flush yapmak bitkimizin içimini güzelleştirir ve boğaz yakmayan bi cigara elde etmenizi sağlar.

Örneğin 15Lt saksınız var ve flush yapacaksınız. Son 2 hafta her 3 günde bir 9 litre su ile 5 defa sularsanız 45 litre su vermiş olursunuz. Ve bitkiniz yıkanmış şekilde içime hazır olur.
 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
pH nedir?

pH bir sıvının asidik veya alkali olduğunu gösteren bi ölçü birimidir. Bitkimizin besinleri en verimli şekilde emebilmesi için gerekli olan pH seviyesi 6.5 ile 6.0 dır. Eğer ki bitkinize çok yüksek veya düşük pH ile gübre verirsek bitkimiz besinleri ememez ve toprakta gübre fazlalığı yüzünden besin kitlenmesi yaşarız. Besin kitlenmesinin çözümü flush atmaktır. Yukarıda flush işleminin nasıl yapılacağını yazdım.

‼️DİPNOT: Flush atarken pH seviyenizin 6.5 olmasına önem gösterin, zira toprağın pH seviyesini değiştirerek bitkinize yeniden sorunlar çıkarabilir.


 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Tds Nedir?

TDS Metre suyun iletkenliğini ölçen bi cihazdır. Ölçü birimi EC-PPM dir. Ben ppm ölçü birimini kullanıyorum çoğunlukla.
Temel olarak tds metre suyunuzdaki gübre miktarını size söyleyen bi alettir. Besin suyunuza gübre ekledikçe PPM yükselir, gübreli suyunuza saf su eklerseniz ppm düşer. TDS metreniz ile toprağınızdaki fazla gübre miktarınada bakabilirsiniz. Bunun için bitkiye verdiğiniz suyun PPM'i ile saksı altından çıkan suyun ppm ine bakın. Eğer verdiğiniz sudan daha az bi ppm elde ederseniz, bu bitkinize gübrenin az geldiğini ve sonraki sulamada daha fazla gübre vermeniz gerektiğini gösterir. Eğer alttan çıkan suyun PPM'i verdiğiniz sudan çok yüksek ise, bu gübrenin fazla geldiğini ve bir sonraki sulamayı gübresiz yapmanız gerektiğini gösterir. Verdiğiniz suyun PPM'i ve alttan çıkan suyun PPM'i hemen hemen aynı ise bu herşey yolunda demektir. Bitkiniz tüm besinleri emebiliyor ve mutlu.

Cannabis için PPM tablosu, toprak için soil hidroponik için hydroponic yazanı baz alın.

 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Nem oranları ve bitkinin fide dönemi

Cannabis bitkisi nemli ortamı seven bir bitki olsada biraz değişik bi karaktere sahip. Bitkimiz tohumdan çıktığı ilk 2 hafta boyunca fide (Seedling) dönemindedir. Yani henüz kökler gelişmemiş ve besin ihtiyacını yapraklardan nemi çekerek gidermektedir. Bu dönemde yetiştirme ortamının nemli olması çok çok önemlidir, zira bitkiniz kuruyabilir ve hatta ölebilir bile. Parmak kadar bitki nasıl kalsın nem olmadan hayatta?

Seedling dönemi ideal nem oranı %80-70

Veg dönemi ideal nem oranı %60-65

Çiçeklenme dönemi ideal nem oranı %45-55

‼️DİPNOT: Çiçeklenme döneminde yetiştirme ortamının nemi %65 ve üzerine çıktığı an küf ve mantar riski vardır. Sömekler küflendiği vakit geri dönüşü yoktur ve tek çözüm bitkinin küflü kellesini kesip atmak yada kurutup içmektir. Küf çok hızlı yayılır ve diğer bitkilerinize de bulaşabilir. Bu yüzden havalandırmanız açık olduğu halde, bloom döneminde nem oranınız %65 ve üstüyse mutlaka bir rutubet giderici cihaz almalısınız.
 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Saksı büyüklükleri, Toprak seçimi, Toprak karışımları ve Saksı değişimi


Saksı ebatı seçerken elbette size ve yetiştirme şeklinize uygun olması çok önemli. Ancak saksınızı seçerken çok önemli bir etken var.

!ROOTBOUND!

Rootbound nedir? Rootbound artık bitkinizin saksıdaki tüm toprağı köklerle doldurması ve yer kalmadığı için köklerin birbirine karışıp düğüm olması anlamına gelir. Rootbound olan bir bitkiyi saksı değişimi yapmadan çiçeklenmeye sokarsanız, kökler büyüyemediği için bitki acı çeker, hasatınız düşer, bitkinizin bağışıklık sistemi zayıflar ve ölebilir bile. Bu yüzden bitkiniz yeterli büyüklüğe geldiği zaman köklerin saksıyı doldurduğunu düşünüyorsanız saksı değişimi yapmanız çok önemli.


‼️DİPNOT: Rootbound 15 litre ve daha büyük saksılarda genelde meydana gelmez, bahsettiğim olay 15 litreden daha küçük saksılarda uzun süre veg verilmiş ve sonrasında blooma sokulmaya zorlanan hadiselerde meydana gelir.

Rootbound olmuş bir bitki

 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Saksı değişimi nasıl yapılır?

Saksı değişimi yaparken en önemli nokta bitkinizin köklerinin saksıyı doldurmuş olmasıdır. Saksıyı doldurmamış bir bitkiye saksı değişimi yaparsanız, değişim esnasında köklere ciddi zararlar verebilirsiniz. Saksı değişimi için bitkinin anadalını yüzük ve işaret parmağınızın arasına alın. Daha sonra bitkinizi ters çevirip saksıyı yukarı doğru çekin. Saksı çıkarken zorlanıyorsa kenarlardan biraz masaj yaparak köklerin saksıdan ayrılmasını sağlayın. Saksıyı çıkarttıktan sonra yeni saksınızın ortasına bitkinizin sığabileceği kadar oyuk açıp bitkinizi yerleştirin ve can suyunu verin.

Toprak seçimi ve toprağa eklenecek ilave malzemeler?

Toprak seçerken genellikle torf bazlı olmasına dikkat edin, toprağınızın gübresiz olmasına özen gösterin zira fide dönemindeki bitkinizi yakabilir. Toprağınızı sade torf olarak kullanmayın suladıkça balçık haline gelir ve çabuk kurumaz.

Bunun yerine toprağınıza toplam miktarın 3/1 i kadar perlit ekleyin. Saksı altına 1-2 cm kadarda çakıl taşları veyahut ponza taşı ekleyin ki drenajınız iyi olsun ve verilen su çabuk kurusun.

Bitkinizin toprağı kurumadan asla ama asla sulama yapmayın, bunu anlamak için toprağa 2-3cm kadar işaret parmağınızı sokun. Kuruysa sulayabilirsiniz ama nemliyse SULAMAYIN. Yada saksı ağırlığına bakarak anlayabilirsiniz, kuru torf kuş gibi hafif olur. fazla su vermek bitkinizi çabuk büyütmeyecek, aksine kökler oksijensiz kaldığı için çürümeye başlayacak yada en iyi ihtimal toprak çok fazla süre çok kez nemli kaldığı için sineklenmeye (Fungus Gnat) başlayıp bitkinizi hasta edecek.

‼️TOPRAK KURUMADAN SULAMA YAPMA‼️

Fungus Gnat (Mantar sivrisineği) nemli toprağa yumurtalarını bırakıp üreyen bir haşere.

 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Tohum türleri ve genetikler


Tohumlar 3 ana türe ayrılıyor.

Cannabis sativa
Cannabis indica
Cannabis ruderalis (Autoflower)

Cannabis sativa daha uzun ve sıska bi genetik türüdür. Yaprak yapısı da aynı kendi gibi ince ve uzundur.sokak jargonuyla haze olarak bilinir. Nemli ve soğuk iklimlere daha dayanıklıdır. Sıcağı pek sevmemesiyle bilinir. İndicaya göre daha enerjik, canlı ve ilham vericidir. Bilinen ilk sativa genetikler Durban Poison ve Thai genetiğidir.



Cannabis indica daha bodur ve daha iri kıyım bir genetik türüdür. Sokak jargonuyla kush olarak bilinir. Sıcak iklimlere ve haşeratlara daha dayanıklıdır. Stresi daha iyi tölere eder. Esasında kendi görüşüme göre sativa yanında biraz daha sönük kalır. İndica genetikler kafa olarak daha narkotiktir, koltuğa yapıştırmasıyla bilinirler, daha çok psychedelic hisler uyandırır ve trip dediğimiz olay daha yaygındır. Bilinen ilk indica genetikler Afghani ve Hindu Kushtur.

Cannabis ruderalis her iki türdende olabilir, tek farkı Autoflower olmasıdır. Autoflower genetikler maksimum 1 aylık veg süresine tabiidir. Photoperiod genetiklerin aksine çiçeklenme için ışık zamanını 12/12 yapmanız gerekmez. Tohumdan hasata kadar 18/6 yapmalısınız. Autoflower genetiklere 12 saat ışık vermeniz verimi düşürür.

Hybrid genetikler ise sativa ve indicanın çaprazlanmasıyla oluşur ve iki karakteristik özelliğide yansıtabilir.

 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Hastalıklar ve sebepleri

Bitkimizin dönem dönem gösterdiği bazı semptomlar olacak. Bu size aslında bitkimizin "ben iyi hissetmiyorum, bi problem var ve bişeyleri yanlış yapıyorsun" deme şeklidir. Bitki derdini yapraklarıyla anlatır, grow yaparken yaprakları gündelik olarak gözlemlemek gereklidir. Gelelim semptomlara;

•Alttan Başlayan sararmış yapraklar

Genellikle besin eksikliğinden kaynaklı olarak bitkiniz en alt yapraktaki besini üste taşır. Bu nedenle alt yaprağı işlevsiz bırakarak oradaki besini çeker. Bitkinize gübre takviyesi yaparak (özellikle azot) bu problemi ortadan kaldırabilirsiniz. Sararmış olan yaprak ne yazık ki eski haline dönmez.


•Yukarı doğru pençeleşmiş ve uçları yanık yaprak

Yukarıda ki olayın tam tersi, bitkinizin ememediği besinler yüzünden kökler zarar görür ve yaprakların ucu pençeleşip yanmaya başlar. Bir sonraki sulamanıza gübre eklemeyerek gitmelisiniz. Aksi halde semptomlar devam edecektir. Boş su verdiğiniz halde devam ediyorsa, alttan çıkan suyun PPM ini ölçüp sonraki hamlenizi yapmalısınız. Eğer ppm oranı fazla ise (750-1000) tekrardan boş sulama yapabilirsiniz. Korkmayın bitkiniz açlıktan ölmeyecek, aksine rahatlayacaktır.


•İç kısımdan ve üstten başlayan sararma

Demir eksikliği nedeniyle ortaya çıkar. Mikro element verdiğiniz halde bu durumla karşılaşmışsanız, pH seviyenizi tekrar kontrol etmekte fayda var. Şayet sararma iç kısımdan başlamamışsa ama üstten başlamışsa ışık yanığı olabilir. Işık mesafenizi kontrol etmekte fayda var.


•Yeşil damarlı sararmış yapraklar

Magnezyum eksikliğinden kaynaklı ortaya çıkar. CalMag vererek durumu düzeltebilirsiniz. Calmag verirken diğer gübrelerle değil tek başına vermeye özen gösterin. Zira Calmag ağır bi gübre olduğu için diğer besinlerin emilimini zorlaştırır.



•Kenarlardan başlayan yanma ve sarı yaprak

Potasyum eksikliğinden kaynaklanır.
Çok fazla kalsiyum ve azot takviyesi yapıldığı zaman bitkimiz potasyumu ememez. Eksiklik alt yapraklardan başlar, üste doğru taşınır. Tedavi olarak sade potasyum gübresi, yada bir sonraki sulama boş sonrasında potasyum içeren gübrelere yoğunlaşmaktır. Ayrıca toprağın pH seviyesi yüksek ise potasyum emilemez. Bunun sebebi de sulama suyunun yüksek pH lı olmasıdır.


•Benek benek yanıklar ve yukarı kıvrılan yapraklar

Kalsiyum eksikliğinden kaynaklanır. Calmag verdiğiniz halde karşılaşıyorsanız, toprağınız çok düşük pH lı yani asidik olabilir. Kalsiyumun emilebilmesi için ideal pH 6.5-7.0 arasıdır.



•Soluk ve düşük yapraklar

Aşırı sulama yapıldığı zaman yapraklar aşağı doğru eğilmeye başlar. sulama yapmaya devam ederseniz bunun bir sonraki aşaması kök çürümesidir. Nitekim aynı semptomlar toprak çöl gibi kup kuru olunca da gerçekleşir. İkisi ayırt etmek için toprağın kuruluğuna bakmak gerekir.


•Kokuşmuş ve jelimsi kökler

Saksınızı kaldırdınız ve burnunuza pis bi koku geldi... Altına baktığınızda kahverengi ve jelimsi o kökleri fark ettiniz. Tebrikler kök çürümesi ile karşı karşıyasınız. Kök çürümesinin en sık nedeni aşırı sulama yapılan bitki ve asla kurumasına izin verilmeyen topraktır. Sağlıklı bir kök sistemi beyaz, tüylü ve yumuşak olur. Asla kokmaz. Aynı zamanda kök çürümesinin yaprağa yansıması genelde buruşuk, büzüşük ve kıvrık yapraklardır.

Sağlıklı kökler


Çürümüş kökler


•Kırmızı dallar

Stres kaynaklıdır çok fazla sorun teşkil etmez.

•Sömek Küflenmesi

Bloom döneminde yetiştirme ortamının yüksek nemi, sömeklerinizde bazı fungal mikroorganizmaların yaşam bulmasına sebebiyet verebilir. Bu çok normal, ama hiç hoş değil. Sömek küflenmesi yüksek nem, fazla sulama ve yetersiz havalandırma nedeniyle ortaya çıkan bi hastalıktır. Küflenmiş sömeğin çözümü malesef yok ama yayılması durdurulabilir. Gereksiz nemi bir nem alıcı, silika jel yada rutubet giderici tabletler alarak hapsedin ve havalandırmanızı güçlendirin. Küflenmiş kelleyi kesmek zorundasınız aksi halde komşu sömeklere yayılabilir. Aynı zamanda yetiştirme ortamınız kirliyse ve yerde, toprakta ölü yapraklar, saç kıl tüy pislik varsa bunlarda temizlenmelidir.


 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
•Bitkimizi nasıl eğitiriz?

Eğitim, bitkimizin hasat miktarını önemli ölçüde etkileyen bir faktör. Eğitimsiz bitkilerden de hasat alabilirsiniz ancak bitkinize eğitim vererek hem kontrolü kendi elinize almış olursunuz hemde daha fazla tecrübe kazanırsınız. Ancak bazı teknikler aşırı strese sebep olduğu için yalnızca bitkinizin sağlıklı olduğu vakit yapılması tavsiye edilir. Yapabileceğiniz çeşitli eğitim teknikleri var, bunlar başlıca;


⚫LST (Low Stress Training)

İsminden de anlaşılacağı üzere düşük stresli bir eğitimdir. Kısaca bitkinizi tellerle sağa, sola, yukarı ve aşağı doğru eğerek bağlamaya deniyor. Eğilen bitki tekrar yukarı doğru uzuyor ve tekrar bağlıyorsunuz. Yer sıkıntınız varsa ve dar bir yetiştirme alanınız varsa etkili bi eğitimdir. Daha bodur bi bitki elde etmenizi sağlar.


⚫HST - Super Cropping (High Stres Training)

Yukarıdaki tekniğin daha vahşi hali diyebiliriz. Bu sefer bikiyi bağlamak yerine, dal kısmını işaret ve baş parmağımızla ezerek yumuşatıyoruz ve bitkiyi eğiyoruz. Burda dalı kırmamaya çok özen göstermeniz lazım. Dal kırılırsa kırılan yeri bant ile yapıştırın ve ellemeyin, 2-3 güne kaynayacak ve eskisinden daha sağlam olacaktır.



⚫ Topping (Kelle uçurma)

Toppingte nispeten yüksek stresli bir eğitim olsada hasat miktarını etkileyen önemli bir teknik. Temel olarak bitkinin yeni çıkan kellesini kesip beklemek. Kestiğiniz yerden 2 adet yeni kelle çıkacak ve bitkinizin ana dalı "Y" şekline bürünecek.

Topping uygulanmış bi bitki;


⚫Fimming

Fimming, açılımı fuck I missed (Hassiktir kaçırdım) tıpkı topping gibi, değişen tek şey bitkinin kellesini 1-2Cm üstten kesmek ve yeni çıkan yaprakların dibini bırakmak. Fimmingin toppingden farkı 2 ana kelle yerine 3-4 hatta 5 ana kelleye sahip olabiliyorsunuz. Düzgün yaparsanız tabi.



⚫Scrog (Screen of Green)

Scrog yani yeşil ekran eğitimi, temelde kabinin üstüne file çekip bitkilerimizi bu filenin altında doğruca eğmek ve filenin tümünü doldurma çabasıdır. Filenin dolmasına yakın çiçeklenmeye alınca her bir file deliğinden bir sömek dalı çıktığını göreceksiniz, doğru yapıldıysa tabii. Hasat miktarını çok etkileyen bi eğitim tekniğidir.




⚫SoG (Sea of Green)

SoG yani yeşil deniz eğitimi, bir sürü küçük saksıdaki bitkiyi (genelde 6 yada 7 litrelik saksılar) kısa veg süresi ile çiçeklenmeye sokup çok kısa sürede hasat almaya denir. Bu bitkilere eğitim verilmez, çünkü zaten direk olarak çiçeklenmeye zorlandıkları için eğitim verecek zamanda yoktur. Opsiyonel olarak topping yapabilirsiniz. SoG bitkilere 15-20 gün veg verip sonrasında çiçeklenmeye alınması makbuldür.




⚫ Defoliation (Budama)

Budama yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, gereksiz ve fazla olmaması. Bitkinin yaprakları birer güneş paneli gibi çalışır, ışıktan enerjiyi çeker ve bitkiye aktarır. Gereksiz ve fazla budama bitkinize iyi etki etmez. Yalnızca alt sömek dallarını kapatan yaprakları, ölü yaprakları ve ana sömek dallarını kapatan yaprakları alın. Bu eğitim biraz tecrübe isteyen bi teknik. Video izleyerekte pratik yapabilirsiniz.

⚫Lollipoping (lolipop)

Bu teknikte bir tür budama tekniği, fakat daha kapsamlı. Lolipop eğitimi bitkinin alt kısmındaki ışık görmeyen bütün herşeyi almaya deniyor. Buna alttaki sömek dallarıda dahil, bitkinin altta yaprak ve sömek dalları kalmayınca aldığı tüm besinleri yalnızca üstte kalan sömek dallarına aktarıyor ve kafam kadar sömekler üretmesini sağlıyor. Yüksek stres içeren bi teknik olduğu için yalnızca sağlıklı dönemde tavsiye edilir. Çiçeklenme döneminin 1 hafta öncesinde yapılır.



 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Kaçırdığım bazı noktalar olabilir, aklınıza takılanları sorabilirsiniz :)

Uzun lafın kısası, esrar yetiştirmek güzel şey. Gerekli bilgiye de sahip olduğun zaman tadından yenmez kankacım. Okuduğun için teşekkürler. Hasatın bol olsun, sağlıcakla kal :)
 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
Bu grow işi ekipmanı vs dahil her şeyiyle baya uzmanlaşma gerektiriyormuş fikri edindim,balkondaki çiçekelri bile sulamayı unutuyorum ama değer mi tabiki değer o da ayrı.
Kanka öğrendikten sonra basit. Aslında bu bitkinin daha bilinmeyen bir sürü şeyi var bunlar sadece temel bilgi.
 

prodigygibi

Yeni üye
kanka bana ışık hakkında bilgi verebilir misin 150\150\200'lük kabinde 4-5 kök düşünüyorum ışık ve karbon filtre için neler yeterli olur
 
Ü

Üye silindi 32564

Guest
kanka bana ışık hakkında bilgi verebilir misin 150\150\200'lük kabinde 4-5 kök düşünüyorum ışık ve karbon filtre için neler yeterli olur
250m3 giriş fanı
350-380m3 çıkış fanı
460m3 karbon filtre
800w cob led yada 480w quantum board bütçene hangisi uyuyorsa. Hps düşünüyosan 1000w lazım.
 

GlockGen5

Müptezel
Esrar (Cannabis Sativa-indica) bitkisi senelik hasat veren mevsimsel bir bitkidir. Ekim dönemi Nisan-Mayıs ayları, hasat dönemi ise Eylül-Ekim aylarında gerçekleşir.

Toplam ömrü 5-6 ay olmakla beraber, ruderalis dediğimiz Sibirya ve ekvator bölgesinde yetişmeye evrimleşmiş cannabis bitkileri 1 aylık büyüme dönemi sonrası hemen çiçeklenmeye geçer ve toplam ömrü 3 ay gibi bir süredir. Ruderalis esrar türünün diğer bir adı autodur.

Esrar bitkisi nasıl yetiştirilir?

Esrar bitkisini yetiştirmek için öncelikle bir yetiştirme ortamı seçmeliyiz. İndoor (iç mekan) mu yoksa outdoor (dış mekan) mu karar vermemiz gerek.

Outdoor kışın olacak iş değildir. Bitkinin yetişmesi gereken optimum sıcaklıklar 21c° ile 28c° arasındadır. Daha düşük veya daha yüksek sıcaklıklar size ve bitkinize sorun yaşatacaktır.

İndoor yetiştirmek için 3 temel öğeye ihtiyacımız var;

1)IŞIK

2)HAVALANDIRMA

3)KABİN

Bu 3 malzeme indoorun demirbaşıdır. Bitkimiz ışıktan çektiği fotonları karbona çevirerek hacim kazanır.

Havalandırma sistemimiz içeriye yeterli sirkülasyonu vererek hem istenmeyen böcekleri ve hastalıkları engeller hemde bitkimize temiz hava girişini sağlar.

Kabinimiz hem temiz havayı içerde tutar hemde ışığın gereksiz olarak olarak dağılmasını önler. Keza grow için kullanılan ışıklar yüksek güce ve lümene sahip olduğu için, pencere ve camlardan etiket olmanızı engeller. Unutmayın yaptığınız iş basit bişey değil, evinizde uyuşturucu üretiyorsunuz.


Şimdi bu 3 malzemeyide elde ettik ama bunlarla bitmiyor, bize başka malzemelerde lazım.

1) Gübreler (pH yükseltici ve düşürücü dahil)

2) pH ölçer

3)TDS Metre

4) Vantilatör

5)Nem makinası (opsiyonel)

6) rutubet ve nem alıcı (opsiyonel)

7) Saksılar, toprak ve perlit

8) Tohum (Burası çokomelli :D)

9) Karbon filtre

Malzemelerin ne işe yaradığını ve teknik bilgileri sizlere aktarmak isterim.


Gübreler çok karmaşıktır, ama nasıl işlediklerini öğrenince basit gelir.
Temel olarak bitkilerin ve tabiki bitkilerimizin ihtiyacı olan üç Makro element vardır. Bunlar;

Azot (N), Fosfor (P) ve Postasyum (K)

Gübrelerin içerikleri NPK oranlarına göre belirlenir, yani bir gübrede 10.5.20 yazıyor ise Azot 10, fosfor 5, Potasyum 20 dir.
Bitkimizin 2 ayrı dönemi var birincisi vejatatif (Veg) yani büyüme dönemi. Bitkimiz bu dönemde yalnızca yaprak ve sömek dalı üretme çabasında.

Veg yapmak grow jargonunda bitkiye 18 saat ışık verip 6 saat karanlıkta bırakmaktır. Bunu yaparken doğayı taklit ederiz, zira yazın geceler kısa günler uzun olur.

Veg döneminde bitkimizin ihtiyacı olan temel besinler Azot (N), Potasyum (K) Kalsiyum magnezyum (Calmag) ve Mikro elementlerdir (Mikro element gübreleri NPK içermez, Demir, mangan, çinko, bor gibi mikro besinleri içerir).

Peki fosfor (P) ne işe yarıyor temel bir besin ama hiç bahsetmedik?

Fosfor (P) bitkimizin çiçeklenme (Bloom) döneminde ihtiyacı olan en temel besin öğesi, çiçeklenmeye teşvik eder ve sömeklerimizin büyümesini sağlar.

Bitkimizi çiçeklenme (Bloom) dönemine sokmamız için ise ışıklarımızı 12 saat açık 12 saat kapalı yapmalıyız. Bu ışık düzeninde bitkimiz, kışın yakında geleceğini düşünür ve bir an önce çiçeklenmeye girip üreme çabasına girer. Tam bu sırada bitkimiz cinsiyetini belli eder erkek veya dişi olduğunu.

Çiçeklenme döneminin ilk 3 haftasında azot miktarını yarıya indirip fosfor ve potasyum gübreleri verin. 3. Haftadan sonra ise azotu tamamen kesip yalnızca fosfor potasyum ve mikro elementler ile besleyin bitkinizi.

Bu kadar gübre kullandık ve toprak artık besinlerle doldu, bunları ne yapacağız?

Tabiki flush.

Flush işlemi özetle, bitkinin yetiştiği toprağı saksının 3 katı büyüklükte olan su miktarı ile yıkayıp toprağı gübrelerden ve besinlerden arındırma işlemine denir.

Flush işlemi besin kitlenmelerinde veyahut hasata 2 hafta kala yapılır. Hasat yapmadan önce flush yapmak bitkimizin içimini güzelleştirir ve boğaz yakmayan bi cigara elde etmenizi sağlar.

Örneğin 15Lt saksınız var ve flush yapacaksınız. Son 2 hafta her 3 günde bir 9 litre su ile 5 defa sularsanız 45 litre su vermiş olursunuz. Ve bitkiniz yıkanmış şekilde içime hazır olur.
Bu kızlara uyuşturucu diyen ilk grower sanırım sensin kardeş,sonrasında ne yazdığının hatta ne kadar doğru bilgi verdiğinin önemini tamamen kaybettiren bir söz olmuş.
 

Grow Muhabbetleri
Help Users
  • Night owl Night owl:
    ******** ***** ********* ****** ** * ******* * **** ********** *** ******** ***** ***** **** ** ******** ***** * ******* * * ****** ********** hahahaha***
  • Night owl Night owl:
    **** **** ******** ******* ****** ** *****
  • lavrens lavrens:
    ***** ****** ****** ****** hahahaha hahahaha *********
  • A active661:
    ***** *******
  • K keyifpezevengi:
    ******** ** ******** ***** ** hahahaha***** ***** ** ***** ****** ****** ******* hahahaha
  • A active661:
    *** **** ***** **** ******
  • Night owl Night owl:
    ***** *** ***** **** ******* ********** ***** ****** ****** ****** hahahaha hahahaha *********
  • Night owl Night owl:
    ***** * * ** ****** hahahaha ** ******** ***** ** hahahaha***** ***** ** ***** ****** ****** ******* hahahaha
  • A active661:
    *** ******* ****** hahahaha ********** *** ***** **** ******* **********
  • Night owl Night owl:
    ***** ****** *** **** ***** **** ******
  • A active661:
    *****
  • Night owl Night owl:
    ***** hahahaha** *** ******* ****** hahahaha *****
  • Night owl Night owl:
    ***** ***** *********
  • A active661:
    ***** ***** ***** *** ******* **
  • A active661:
    **** ***
  • Night owl Night owl:
    hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
  • Night owl Night owl:
    ** ****** **** ****** ****** *** ******** ***** **** ** ****** ** hahahaha ****** *** **** ***
  • A active661:
    ****** *****
  • A active661:
    ******* ****** ******** hahahaha****** **** ****** ***** ****** ********* *********
  • A active661:
    ***** ***** **** *****
  • Night owl Night owl:
    ***** ****
  • Night owl Night owl:
    ***** ** **** **** ******
  • Night owl Night owl:
    ******* **** ******* ****** *****
  • lavrens lavrens:
    *** *** ***** hahahaha* ****** ***** ******** ********** **** ***** ***** ***** *********
  • lavrens lavrens:
    ***** *** ******** ****** **** ****** ********* ****** *****
    lavrens lavrens: ***** *** ******** ****** **** ****** ********* ****** *****
    Üst