Yeni growerlar için A dan Z ye FULL REHBER (Kendi anlatımım ile baştan sonra bütün ayrıntılarıyla)

mandarine

Ordinaryüs
kanka öncelikle mükemmel bir yazı olmuş ellerine sağlık da hasattan sonra kavanoza koyduk ondan sonra nemi nasıl 55 e ayarlıyoruz nem ölçerimiz yoksa veya kavanozdaki nemi nasıl artırabiliriz aynı şekilde kuruturkende nemi nasıl ayarlıyıcaz?

eyv kanka rica ederim. kanka kuruturken odanın nemini ölçersin eğer çok kuruysa ben şahsen birkaç havluyu seriyorum odada bir yere ve uçlarını su dolu bir kaba batırıyorum onlar orada suyu çekip çekip buharlaştırıyor. bu şekilde aslında nemi kontrollü bir şekilde arttırabilirsin :D nem ölçer yoksa yapacak birşey yok tahminde bulunacaksın. ben şahsen havadaki nemi anlamakta iyi değilim ama eğer çabuk kuruyorlarsa nem az demektir hemen arttırırsın öyle olursa. çok yavaş kuruyorsa da nem fazladır. fazla nem anlaşılır zaten.
aynısı kavanoz için de geçerli. nem ölçerin yoksa kuruma hızına bakarak tahminde bulunacak, soğuk, karanlık ve orta nemli bir ortamda doğru şekilde storladığından emin olacaksın. nem almak için silika jel denen ucuz malzemeden kullanılabilir. nem arttırma olayı öyle çok şey değil. nemi yerinde bir odada sık sık havalandıracağın ve yavaşça kurutmuşsan sigarandan da nem geleceği için yerinde olur. sen yine de ekstra bir dikkat göstermek istiyorsan ufak bir nem ölçer alırsın ucuzlarından onlar hem kavanoza sığıyor. bir de nem regülatörü denen şeyden alırsın. onu kavanoza bırakınca 55 e sabitliyor içeriyi.
 

erenreis8338

Yeni üye
eyv kanka rica ederim. kanka kuruturken odanın nemini ölçersin eğer çok kuruysa ben şahsen birkaç havluyu seriyorum odada bir yere ve uçlarını su dolu bir kaba batırıyorum onlar orada suyu çekip çekip buharlaştırıyor. bu şekilde aslında nemi kontrollü bir şekilde arttırabilirsin :D nem ölçer yoksa yapacak birşey yok tahminde bulunacaksın. ben şahsen havadaki nemi anlamakta iyi değilim ama eğer çabuk kuruyorlarsa nem az demektir hemen arttırırsın öyle olursa. çok yavaş kuruyorsa da nem fazladır. fazla nem anlaşılır zaten.
aynısı kavanoz için de geçerli. nem ölçerin yoksa kuruma hızına bakarak tahminde bulunacak, soğuk, karanlık ve orta nemli bir ortamda doğru şekilde storladığından emin olacaksın. nem almak için silika jel denen ucuz malzemeden kullanılabilir. nem arttırma olayı öyle çok şey değil. nemi yerinde bir odada sık sık havalandıracağın ve yavaşça kurutmuşsan sigarandan da nem geleceği için yerinde olur. sen yine de ekstra bir dikkat göstermek istiyorsan ufak bir nem ölçer alırsın ucuzlarından onlar hem kavanoza sığıyor. bir de nem regülatörü denen şeyden alırsın. onu kavanoza bırakınca 55 e sabitliyor içeriyi.
anladım kanka saolasın.
 

olddede

Yeni üye
kardeşim emeğine sağlık müthiş aydınlatıcı bir yazı olmuş.benim bir sorum olacak an gübre seti sipariş verdim 2 güne kadar gelmiş olur micro grow ve bloom olarak.grow un büyüme dönemi; bloom un da çiçeklenme dönemi kullanıldığını biliyorum...micro yu nasıl kullanmam gerek? yani hangi dönem? bununla ilgili bilgin varsa paylaşırsan çok sevinirim teşekkürler şimdiden bol hasatlar....
 
MİNİMUM MALİYET İLE FAKİR SETUP

görüntülemek için aşağıdaki butonu kullan


Minimum maliyet ile fakir setup
Kanka burada hepimiz fakiriz o yüzden rahat olalım. Madem öyle pahalı setuplar almayacağız o zaman bu setupları kendimiz yapmalıyız. Bu yüzden biraz elin yatkın olmalı veya hep dikkatli davranmalısın. Kötü sonuçlar doğurabilecek bir hareket yaparken emin olsan bile durup daha iyisini yapıp yapamayacağını düşünmen çok önemli. Bu şekilde hata payını sıfıra düşürebilirsin.

İlk düşünmen gereken şey ne kadar hasat istediğin. Bitki başı ortalama 100W birşey lazım diyelim çünkü tasarruftayız madem ortalamada tutalım bunu.


  • Işık
Az hasat yeter diyorsan CFL ampüller senin için iyi bir tercih olacaktır çünkü diğerlerine göre çok daha ucuzlar. 100W CFL ampul sanırım max 50tl ye bulunabiliyor.
O kadar da az olmasın diyorsan 50W COB LED bulacaksın sahibinden veya letgodan. Yine aynı yerden cpu soğutucu alıp evde kendin birleştireceksin. Kaç tane almak istediğin sana bağlı. Bitki başı ortalama 100W gücü ve cebindeki parayı hesaba kat.
COB LED bağlantısı nasıl yapılır?
Kanka hiç kompleks birşey yok. Alüminyum tabaka bulursan iyi olur bulmazsan da sistemi bütün tutmak için tahta veya demir profil gibi birşeyleri birbirine çakman gerekecek.
Tabaka bulursan LED'i arka tarafına termal macun sıkarak tabakaya vidalayacaksın ve tabakanın diğer yüzüne hemen led in yakınına veya üstüne fana da macun sıkıp sabitleyeceksin. Kaç tane LED'in ve saksın varsa ona göre yerleştir LED'leri. Uzak veya yakın olmasınlar. COB'lar zaten ışık yayılımı konusunda pek verimli değiller. Bu yüzden biraz uzak yerleştirmeyi veya mercek takmayı düşünebilirsin.
LED'leri paralel bağlayacaksın, yani + ve - uçlar komple birbirine bağlanacak. Artı artıya, eksi eksiye. LED'ler arasındaki bağlantıyı hallettiğinde son olarak prize girecek bir fiş yapıp onu da LED'e lehimliyorsun. Uçlar fark etmez. Aynı yere takmadığın sürece :D Fanları çalıştırabilmek için de fanlara uygun girişli birşey bulmalı veya yapmalısın. USB kablonun artı ve eksisini öğrenip fanlarına ona göre bir bağlantı yapıp USB telefon şarjına sokabilirsin ucunu. Veya fanların üzerindeki değerlere uygun volt ve amperde bir adaptör bulman gerekecek.
---------------------------------------------------



Bir tık daha fazla para ayırabilirim ışığa diyorsan o zaman benim favori ışık kaynağımı önereceğim. Çift spektrum HPS. Bunlara SHP'de diyorlar ama çok saçma ve tamamen uydurulmuş ticari bir isim. HPS (High Pressure Sodium) ve SHP (Sodium High Pressure) demek. Tamamen aynı şey.
HPS'ler çoook sıcaklık yayarlar bu yüzden sıcak bir yerde yaşamıyor olman gerekebilir. Benim gibi soğuk yerde yaşayanlar için HPS müthiş bir çözüm olabiliyor. CoolTube'ler var HPS'nin sıcaklığını dışarı atan ama biz para harcamamaya çalışıyoruz.
Bu ampulü önerebilirim. Ben yüksek wattlısını kullandım ve performansı çok iyi. HPS'nin bir de reflektör ve balasta kesinlikle ihtiyacı var. Deminki ampule şu balastı alabilirsin. İnsanlar foton balast tehlikeli yangın mangın çıkartır diyor da gerekli önlemler alınmamış çoğu şey büyük riskler taşır. Hiçbir balastım bozulmadı benim. Reflektör olarak da şöyle birşey yeterli. Balastının altına mermer koymayı unutma. Veya eski bir ocağın koruma demirlerinin üstüne koy. Toparlayalım 130 lira ampul + 210 lira balast + 70 lira reflektör ile 410 lira yapıyor. Güzel fiyat.
Şimdi HPS ile ilgili en iyi şeye geldik. HPS'ler sömekleri deliler gibi şişirir ve bitkini tıka basa doyurur. Ayrıca ışık dağılımı çok iyidir, bitkinin her yerine ulaşır. Gelişim dönemi için MH tercih edilir genelde ama bu zaten çift dönem için ve biz tasarruf modundayız. 250W HPS'nin altına bir bitki koyarsan mükemmel miktarda hasat alırsın. Çünkü fazla bir bitki için. Bu yüzden iki tane koy altına kesinlikle. HPS aynı zamanda THC ve resin miktarını kızılötesi ışınlardan dolayı çok arttırıyor. Kızılötesi ışınlar aynı zamanda moleküler seviyede genleşmeye sebep olduğundan sömekleri şişiriyor.



  • Çadır
En büyük derdimiz olan ışığı hallettiğimize göre artık devam edelim. Çadırsız yetiştirebiliyorsan çok kıyak olur hiç ekstra masraf gerekmez. Ama çadır yoksa ya bez çadır alacaksın ya da giyinme dolabı veya o boyda bir çalışma masasıyla anlatacağım şeyi yapacaksın:

Kanka dolabı arkasında bir mt veya istediğin kadar boşluk kalacak şekilde odanın ortasına doğru çekiyorsun. Dolabın yan tarafı duvarda olsun ve arkasında boşluk olsun. Üç taraf kapalı bir taraf açık. Eline metreyi alıp dolabın yüksekliğini ve çadırın kısa kenarından açık yönüne doğru olan genişliği kaç cm olsun istiyorsan ölçüyorsun. Bu ölçüyü naylon alırken kullanacaksın. Çarşıya çıkıyorsun metrelik naylon bulacaksın önce. Mesela yükseklik 150, genişlik 100 ve derinlik 100 (dolabı duvardan ne kadar uzağa çektiysen o) diyelim. Derinlik zaten alacağın naylonun sabit olan genişlik boyuyla ilgili o yüzden bir metreden daha geniş birşeyler al. Naylonlar genelde çift katlı oluyor ve 4 metreye kadar açılıyor. Bol bol kalsın. Naylonun sabit ucu derinlik olacak. 2 x yükseklik ve 2 x genişlikten ortalama beş metre naylon lazım. Çok dersen kafana göre ayarla sen. Sonra en az bir metre uzunlukta iki ahşap vileda sapı lazım :D L şeklinde metal bağlantılar var ya onlardan dört tane, 4 düvel ve 8 vida gerekecek. Şu 3d çizime bak ve onun gibi tak malzemeleri. Duvara delik açıp düveli sokup vidalaman lazım. Dolaba da vida çakmanın mantığı sapların hareketine engel olmak.


Screen-Shot-20210127053834.png


Screen-Shot-20210127053806.png


Daha sonra naylonu tavan yani üst taraf boş kalacak şekilde kaplıyorsun. Benim önerim naylonun sabit uçlarından birini dolabın bize-dışa doğru olan yüksek kenarına bantlayıp naylonu dolabın arkasını kısa ve uzun duvarı kaplayacak şekilde çevrelemek. Duvara çift taraflı bant ile naylonu tutturabilirsin veya hiç tutturmayabilirsin. Zemini de naylonun aşağıda artan kısmını güzelce katlayarak yaparsın. Diğer taraftan artan kısmı da açıp kapatabileceğin kapı olacak. Terziden ucuz cırtcırt alıp onu yapıştırırsan naylon ve dolabın arkasına öyle kapatabilirsin kapıyı. Tavan için de ayrı bir naylon parçası alıp hava geçirmeyecek şekilde oraya bantlıyorsun. Aşağı yukarı böyle birşey. Naylonu vileda uçlarına ve duvara bantlaman lazım. Siyah elektrik bantları iyi tutuyor. Vileda saplarının asıl amacı ışığı asabilmen. Bu yüzden ikisinin arasına sağlam bir halat/ip çek yeteri kadar. Oraya ışığını ve diğer gerekli şeyleri asacaksın.

Durumun varsa mylar film almanı öneririm. Grow yerleri çok pahalıya satıyor bu yüzden iyi ara internette ve çarşıda. İnternette 'Acil durum battaniyesi' diye aratınca da çıkıyor. Alüminyum folyo kesinlikle olmaz çünkü ışığın enerjisini herşeyini soğuruyor kanka. Bize yansıtıcı gelebilir ama mesela folyoyu fotokopi çektiğinde simsiyah çıkar soğurduğu için. Mylar filmi veya bahsettiğim battaniyeyi çektim bembeyaz çıktı. 2 battaniye yeterli bu 3d çizimdeki alan için. O kadar da idare etmeyelim dersen 3 tane al kanka.

Çadırın ağzını hiç tamamen kapatma çünkü havalandırma giriş-çıkış sistemimiz yok. Çiçekleri boğmayalım.



  • Saksı
Işığı ayarladık ve çadırı da hallettik. Sırada saksılarımız var.

En az 10-15 litre civarında bir saksıya ihtiyacımız var. Bunun için şeffaf olmayan herşeyi kullanabiliriz. Bez saksı alabilirsen al ama alamıyorsan dediğim gibi ışık geçirmeyecek ve bahsettiğim boyutlarda birşeyler bul. Üst tarafını kes yani saksı olsun ve yarıdan sonra alt tarafına bolca ufak delikler aç. Özellikle dibinde daha büyük delikler oluştur. Toprağın güzelce hava alması ve suyun drenaj olması akıp gidebilmesi lazım. Bir de tabağımsı, leğenimsi birşeyler bulursan altı için efsane olur. Sulamalarda baya bir su taşacak çünkü. Saksı bu kadardı!



  • Toprak
Herkes all-mix hazır grow toprağı alıyor. Ama kanka ben hiç almadım ya kendim yaptım karışımı ya da internette bulunan üçü bir arada, beşi bir arada torflardan aldım. Aşağıdaki gibi birşey bulabilirsin.


Screen-Shot-20210127062142.png


Screen-Shot-20210127062153.png


Bir de toprağın hava alımını arttırmak için ekstradan 5-10 litre perlit almanı öneririm. Hatta perlit yerine vermikülit önereceğim. Magnezyum, demir, bakır ve başka bir sürü elementleri barındıran, perlitten daha iyi su sutan ve daha hafif olan bir dolgu malzemesi. İkisi de ucuz. Ben ikisini de karıştırıyorum.

Başka bir seçenek bahçe torfu ve vermikülit (veya perlit veya ikisi) alıp kendin karıştırman. Ekstra humus ve leonardit de eklemeni öneririm. Ama bu topraklar zaten ucuz sayılır. Önce bir onlara bak. Ben içeriğine güvenmediğim için kendim karıştırıyorum ayrı ayrı alıp. Normal grow topraklarından ucuzlar diye kötüymüş gibi gelebilir ama bitkiler baya seviyor zengin bir toprak olduğu için.



  • Ph ölçüm
Bu işte en önemli şeylerden biri PH olayı. En ideali 5.5 ve 6.5 arasıdır ve fazlası ile azı çok büyük sıkıntılara sebep olur. Bu yüzden suyun PH’ına hep bakmamız ve ayarlamamız lazım. İnternetten veya çarşı/kırtasiyeden ph ölçüm kağıdı bul. Ucuz birşey. Sarı PH metreleri ucuz görüp alma onlar çok çabuk bozuluyor. PH metreye gerek yok bu kağıtlar yeterince güvenilir. Ben kullanırken hiç sorun yaşamadım.


Saksın bez ise direk doldur toprağı. Öyle değil ise dibine çakıl veya kırık kiremit gibi birşeyler dökmen lazım drenaj için. Tabi önce bunları güzelce yıka. Dibinde üç-beş cm taş olursa tuzlanma veya küflenme tehlikesi olmaz ve su daha rahat akar.
Saksı altlıklarını ve saksıları çadırın veya alanının içine düzgünce yerleştir. Dip dibe olsunlar şimdi daha sonra büyüyünce uzaklaştırırsın azıcık. HPS kullanıyorsan saksıdan 80cm, CFL kullanıyorsan 30-40 cm, LED yaptıysan da 50-55 cm civarlarında yüksekliğe as. HPS çiçeklenmeye kadar uzak kalmalı yoksa ışık şiddetiyle bitkini boğup yapraklardaki nemi kurur.

Termometre bulursan kıyak olur. Nem ölçer bulursan biraz daha kıyak olur ama analoglardan alma kanka güvenemiyorsun :D Nem ölçer şart değil çünkü ortamın neminin ne kadar olduğunu az çok bilirsin veya biz fakir grow yaptığımız için bileceğiz :D Termometre klasik ucuz civa termometresi de olur. Bitkilerin yakınına bir yere yerleştir. Geriye nem sorunu kaldı onun için de bence BİM'deki 33lük su kolilerinden al. 12 şişe oluyor onlarda. Hepsini yarıdan bir yerden kes ve su doldur. Sonra kafayı yemiş gibi onları bitkiyi ekeceğin yerin yakını hariç toprağın üstüne ve çadırın orasına burasına yerleştir :D Saçma sapan bir görüntü olabilir ama neme ihtiyacımız var ve bu da baya mobil bir çözüm. İki koli alman gerekebilir :D

Bir de bir ev vantilatörü lazım kanka. Letgo'dan 50 liraya pazarlıkla bir tane bulur çadırın bir yerine veya açık bırakacaksan ağzına koyarsın. Hareketli vantilatörlerden alırsın sürekli aynı yere üflemesin diye.

Elektrikçilerden mekanik zaman ayarlı priz gerekecek. Soğuk yerde yaşayanlar genelde karanlık saatleri 11-17 arası gibi normalde daha sıcak olunan saatlerde yapar. Öyle yapmanı öneririm çünkü akıllıca :D Prizi benim düşüncem 18 saat aydınlık ve 6 saat karanlık olacak şekilde ayarla çünkü bitkilerin karanlığa da ihtiyacı var.


Şuanda ışık, çadır, yansıtı, saksılar, timer priz, termometre ve nem için her yere bıraktığın sular tamam. Full kurulu sistemin hazır bitkileri bekliyor. Daha ucuza kapatamazdık kanka.

---------------------------------------------------

Cankuş bir sorum olacaktı. Senin tavsiylerinden yola çıkarak kendi toprağımı hazırladım. Birde youtube da Bu video dan destek aldım (https ://www.youtube.com/watch?v=EQ_0EAEYr7U&t=2060s) TORF/VERMİKÜLÜT/PERLİT/SOLUCAN GÜBRESİ...Kafama takılan GÜBRELEME konusu...Şu sıralarda bir kızım ilk öğrendiğim şekilde yetişiyor. Biobizz gübre kullanıyorum.Yeni bir ortam yaratıp İki kızımı da senin önerilerine göre başlıyacağım. Eğer bu şekilde başlarsam yine biobizz'e mi devam etmeliyim yoksa solucan gübresinemi? Cevaplar verebilirsen sevinim..
 
Ü

Üye silindi 23498

Guest
20. Okuyuşum heralde. Bu bi 100 olur bu gidişle. Eline sağlık kanka
 
Ü

Üye silindi 22466

Guest
Sana on numara soru çok pro duruyorsun 60 ağaçlık bir ortamda 2 tane erkek çıktı bunların dölleme zamanı ne zaman dir 40 gün farkettim erkekleri
 
Ü

Üye silindi 22921

Guest
BEN
TOPRAĞA AKTARMA VE İLK GÜNLER

görüntülemek için aşağıdaki butonu kullan


Toprağa aktarma ve ilk günler
Sonunda kökler 2 cm kadar uzadı ve toprağa ekmeye hazırsın tohumları. Çok heyecanlı kanka ama pek sabırlı biri değilsen beklemesi en sıkıntı dönemlerden biri bu. Filizlenme en azından üç gün kadar sürecek ve belki çok daha fazla. Senin de bunu hiçbirşey bilmeden beklemekten başka çaren yok :D Kök çıkarmışsa tohumların sıkıntısız filizlenirler.

Parmağınla ufacık bir delik aç. Delik saksının tam ortasında olmasın. Yine ortaya yakın olsun ama tam da olmayacak. %50 ortası ise %30 a aç deliği. Toprağı aşağı doğru bastırma. Tam aksine çukur kazar gibi dışa doğru çek. Deliğin derinliği tohumun köklü halinden biraz daha fazla olmalı. Tohum ne güneş görmeli ne de toprağı yararken enerjisini harcamalı. Sterilize edilmiş, temiz ve kuru bir cımbız ile ilk tohumu al ve deliğe yerleştir. Üzerine 1.5-2 cm kadar toprak ört yumuşakça. Tohum ışık görürse zehirlenir bu yüzden çok ince yapma. Ama çok da kalın yaparsan filiz çıkamayabilir topraktan. Bunu iyi ayarla ve bütün tohumlarını yerleştir.

Photo bitkileri karton bardak gibi daha ufak birşeye ekip daha birkaç hafta sonra kendi saksılarına aktarmak daha sağlıklı olabilir. Ancak auto bitkiler için kesinlikle böyle birşey yapmamalısın yoksa ölür gider.

PH ayarlama
PH Down çözeltin varsa onu kullanarak PH seviyeni 6.5 e kadar düşür. Çözeltin yok ise sitrik asit ile de yapabilirsin aynı şeyi. Pek farkı yok çünkü çözeltilerin içinde de bu kullanılıyor. Sitrik asit dediğimiz şey bildiğin limon tuzu. İster toz halinde satın al ister evde blenderdan, havandan geçir veya bir şekilde ezerek toz haline getir. Ortalama bir çay kaşığı toz limon tuzu musluk suyunun PH seviyesini istenilen noktaya getiriyor. Ben başından beri limon tuzu kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. PH metren yoksa ph kağıdı kullan ve kağıtta hiç yeşil rengini görmeyene kadar düşür. Turuncumsu sarı veya yeşil olmayan bir sarı renk görmen lazım. Kağıdın tamamını kullanman gereksiz. Dört-beş parçaya bölebilirsin makas ile. Ve kağıdı kullanmadığında temiz bir yere veya bir peçetenin üzerine koy. Kağıdın tam rengi alması bir dakika sürebiliyor.
---------------------------------------------------

Bir gün açıkta bekletilmiş ve PH'ı ayarlanmış suyu yemek kaşığıyla alarak çook sakince, toprağa yakından yavaşça bırak. Bu şekilde yeterince ıslandığına emin olana kadar sula her bir tohumu. 15-20 kaşık gerekir sanırım. Sadece tohumun üzerini değil, 10cm kadar çapı sula. Yavaş sulamanın sebebi tohumun daha da aşağıya kaymasını engellemek.

Yeterince suladıysan 1.5 litrelik su şişelerinin alt tarafını 15-20 cm kalacak kadar kes ve 4-5 tane delik aç ve bu petleri tohumların üzerine bırak. Nem oranının maksimumda kalmasını istiyoruz. Sistemi tamamen aç. Kesinlikle ilk günler karanlıkta olmasın. Tam aksine ben her zaman ilk 3 gün tamamen aydınlıkta bırakırım tohumları. Ama senin tercihin bu. Doğrudan kendi ayarladığın aydınlık karanlık saatleri ne ise onu da başlatabilirsin sadece karanlık olmasın tamamen. Nem makinesi son ayarında çalışsın. Işık MH-HPS ise 80cm de, LED ise 55 civarları, CFL ise de 40 cmlerde asılı olsun. İlk dönemler güçlü bir ışığa hiç gerek yok bu arada.

Her 4-6 saatte bir gidip toprağın kurumadığından emin ol ve kurumuş ise yine kaşıkla sakin sakin sulamaya devam et :D Bu sıkıntılı ve sabrını zorlayan süreç boyunca sürekli nem miktarının maksimumda olduğundan ve toprağın kurumadığından emin olmalısın. Havalandırma ve ortam sıcaklığından bahsetmeme gerek yok. Hafif bir rüzgar olmalı ve sıcaklık 23-27 aralığından çıkmamalı. Kanka dikkat et toprağın çok soğuk olmasın. Sulanınca daha da soğuyacak çünkü.

3-4 gün sonra baş vermeye başlayınca da süreç aynı şekilde devam ediyor olacak kanka. Sadece artık kaşık olayını bırakabilirsin :D Filize su sıçratmadan, değdirmeden çok yakından yavaşça sulamalısın. Şuanda sulama miktarın en fazla yarım su bardağı olmalı veya 100ml civarları. Suyu filizin azıcık çevresine dökersin. Bir dvdçapını geçmeyecek şekilde tabi. Ama doğrudan köküne de dökme.

Bitkinin yaprakları üzerine kapattığın pet şişelere çarpana kadar bu şekilde devam et. Ama her geçen gün sulama miktarını arttır. Sürekli bitkinin köklerinin ne kadar büyüdüğünü düşünüp ona göre bir sulama yap. Dibine dibine sulama yaparsan tembel olur köklerin. Erken yaşta birazcık uzaktaki nem için gelişmeye çalışırsa çok sağlam bir başlangıç olur. Bu noktada artık bir su bardağına yakın su kullanıyor olmalısın(tam değil ama) ve iki hafta veya 10 güne kadar yavaşça arttırarak PH ayarlı boş su vermeye devam etmelisin.


---------------------------------------------------
ben topraga atttım tohumu ve direk 1 metreden ısıgı açtm led Sorun olurmu
 

Hamzaazmah

Kıdemli Üye
HASAT VE SONRASI

Overdrive ve Flush (Son birkaç hafta)



Geldik sonlara. Artık sabrın kalmadı ve kim bilir sigarayı tırtıklayıp fırında kurutup içmeye çalıştın :D Bitkinin bir sürü yaprağı kurudu sarardı döküldü filan.

Son bir hafta flush haftası ve ondan önceki on gün de Overdrive haftası olacak. Bunu iyi ayarlamaya çalış. Overdrive haftasına gelince Bud Candy ve Rhino Skin(veya potasyum silikat) dışındaki gübreleri kesiyorsun. Bu üç gübreyi beraber vermeye başlıyorsun her biri litre başı 2ml olacak şekilde. Bir hafta bu şekilde gidiyor ve Overdrive sömekleri deli gibi şişiriyor.

Son bir hafta kalınca saksının üç katı miktarda suyu hazırlıyorsun. ilk 2/3 ü normal su olsun direk dök banyoya aldığın saksıya. Ama son 1/3 ünün PH'ını dengelemen gerekiyor. Ayarladığın suyu da döktükten sonra birkaç litre suya 80% dolu bir tatlı kaşığı organik keçiboynuzu pekmezi ekle. Pekmez soğuk suda karışmadığı için önce bir bardak ılık suda karıştır ve soğuyunca ekle suyuna ve onu da karıştır.

Bütün bitkilerine bunu yaptıktan sonra yine biraz kurumasını bekleyip 3-4 gün sonra yine aynı miktarda pekmezli su ile besle hepsini.

Hasat zamanını öğrenmenin en kesin yolu 60-100tl'lik ufak bir mikroskop alıp trikomlarını incelemek. Trikomların şeffaf değil bembeyaz olmuş olması ve bir kısmının da amber rengine kaçmaya başlamış olması gerekiyor. İşte tam o anda koparıp hasat etmen gerekiyor.

Trikomlar sömeklerde ve şeker yapraklarının üzerindeki yapış yapış olan mikroskobik boyuttaki mantar gibi olan şeyler. Şeker yaprakları da sömeklerin içinden ve yakınından fırlayan tek parmaklı üzeri trikom kaplı yapış yapış yapraklar.

Hasat vaktine bir buçuk gün kaldığından emin olunca ışıkları kapat. Havalandırma çalışmaya devam etsin ama bitkin son 36 saatini karanlıkta geçirsin. Çünkü THC'ler aydınlıkta, karanlıkta olduğundan çok daha fazla bozuluyor. 36 saat karanlıkta tutacak sonra hiç ışığı açmadan bitkinin en kalın gövdesini toprağa en yakın yerden çat diye koparıp daha rahat kurutabilmek için birkaç dala böleceksin.

---------------------------------------------------


Hasat, Drying ve Curing işlemleri
Dalları çok da ufak olmayacak ve çok büyük sömeklerini kururken küflenmesin diye birkaç parçaya böldükten sonra karanlık ve tam da ölümüne kuru olmayan hafiften soğuk bir odaya asıyorsun. 18 derece ve 30% nem mi desem? Ara sıra git kontrol et. Eğer dördüncü günden baya kuru görünüyorsa o zaman nemi arttırman gerekiyor. On günden kısa sürede kurumasını istemiyoruz. Yoksa çok şey kaybedersin. Buraya kadar gelmişken hiç gerek yok.

İnce dallar kuruluktan çat diye kırılacak, orta dallar da bükülüp çat diye kırılacak ve en kalın dallar henüz birazcık yaş olduğu için kırılmadığı kıvama geldiğinde kurutma işlemin bitmiş oluyor.

Kendine birazcık içimlik ayır ama çok az :D Çünkü daha Curing işlemi var ve sigaranın tadıyla kafasını en çok o ortaya çıkartacak.

Sömekleri eldiven takıp temiz ve pürüsüz bir yüzeyde budamaya başlaman gerekiyor. Bu iş için özel screenler var. Veya direk cam gibi yüzeyi olan birşeyler kullanabilirsin. Çünkü sen işini yapmayı bitirince onun üzerinde birikmiş olan şey Kief. Onu keyifli keyifli içeceksin. Ufak ufak ayır sömekleri, en fazla 6-7 gram tek parça kalsın. Ki bana sorsan o da fazla olabilir. Küflensin istemezsin. Sigaran bir küflendimi hiç içemezsin.

Budamayı halledince sömekleri yarısını dolduracak şekilde kavanozlara at. Curing denilen işlem şimdi başlıyor. Kavanozları karanlık ve soğuk bir yere koy ağızları kapalı halde. İlk hafta 3-4 saatte bir gelip kapaklarını birer birer aç hafif salla ve 15-20 saniye açık tutup kapat. Sonraki hafta ise günde bir defaya düşür. Sonraki hafta ise haftada birkaç defaya. Bunu bir ay kadar devam ettirsen efsane bir sigaran olur. Sen yapmaya devam ettikçe kokunun nasıl ortaya çıktığını kendin hissedeceksin. Kesinlikle beklemene değecek birşey. Kavanoza sığacak boyutta bir nem ölçerin varsa at içine nemi 50% lerde olduğundan emin ol. Çünkü artarsa küflenir azalırsa da kokusu ve tadı gider. Bir şekilde kontrol etmek lazım. Ufak nem ölçerin yoksa da kuruma hızına ve kokunun ortaya çıkıp çıkmamasına bakarak anlayacaksın. Bu iş için özel yapılmış sabitleyiciler var. "55% Nem Regülatörü" diye aratırsanız çıkar. Nemin düşmesini veya artmasını engelliyor. Ondan edinebilirseniz çok iyi olur ama edinemezseniz de olduğu kadar...

Bir ay sonra artık sigaran bütün potansiyeliyle tüttürülmeye hazır. Saklamaya devam edeceksen aynı şekil ayda bir aç kapakları salla geri kapat. Senelerce bu şekilde nemini kurutmadan saklarsan tadından neredeyse hiçbirşey kaybetmez.

Afiyet olsun :D

---------------------------------------------------





3333333.png
Allah bu yazıyı yazan ellerine şifa versin inşallah eline yüreğine sağlık dostum ....
 

Mhmt1212

Üye
kanka bu 3i1 arada toprağı kullanırken hiç bitki gelişmesinde yavaşlık oldu mu benimki çok yavaş gibi anlamadım acaba topraktan mı
 

popeye61

Yeni üye
eyv sağolasın...şunu sormak istiyorum ilk gübrelemede grow ve blomm vereceksin yazmışsız...AN kllanım kılavuzunda blomm çiçeklenme başlayınca verilir yazıyor...hangisi doğru? tşk ederim
 

Puma

Yeni üye
TOPRAĞA AKTARMA VE İLK GÜNLER

görüntülemek için aşağıdaki butonu kullan


Toprağa aktarma ve ilk günler
Sonunda kökler 2 cm kadar uzadı ve toprağa ekmeye hazırsın tohumları. Çok heyecanlı kanka ama pek sabırlı biri değilsen beklemesi en sıkıntı dönemlerden biri bu. Filizlenme en azından üç gün kadar sürecek ve belki çok daha fazla. Senin de bunu hiçbirşey bilmeden beklemekten başka çaren yok :D Kök çıkarmışsa tohumların sıkıntısız filizlenirler.

Parmağınla ufacık bir delik aç. Delik saksının tam ortasında olmasın. Yine ortaya yakın olsun ama tam da olmayacak. %50 ortası ise %30 a aç deliği. Toprağı aşağı doğru bastırma. Tam aksine çukur kazar gibi dışa doğru çek. Deliğin derinliği tohumun köklü halinden biraz daha fazla olmalı. Tohum ne güneş görmeli ne de toprağı yararken enerjisini harcamalı. Sterilize edilmiş, temiz ve kuru bir cımbız ile ilk tohumu al ve deliğe yerleştir. Üzerine 1.5-2 cm kadar toprak ört yumuşakça. Tohum ışık görürse zehirlenir bu yüzden çok ince yapma. Ama çok da kalın yaparsan filiz çıkamayabilir topraktan. Bunu iyi ayarla ve bütün tohumlarını yerleştir.

Photo bitkileri karton bardak gibi daha ufak birşeye ekip daha birkaç hafta sonra kendi saksılarına aktarmak daha sağlıklı olabilir. Ancak auto bitkiler için kesinlikle böyle birşey yapmamalısın yoksa ölür gider.

PH ayarlama
PH Down çözeltin varsa onu kullanarak PH seviyeni 6.5 e kadar düşür. Çözeltin yok ise sitrik asit ile de yapabilirsin aynı şeyi. Pek farkı yok çünkü çözeltilerin içinde de bu kullanılıyor. Sitrik asit dediğimiz şey bildiğin limon tuzu. İster toz halinde satın al ister evde blenderdan, havandan geçir veya bir şekilde ezerek toz haline getir. Ortalama bir çay kaşığı toz limon tuzu musluk suyunun PH seviyesini istenilen noktaya getiriyor. Ben başından beri limon tuzu kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. PH metren yoksa ph kağıdı kullan ve kağıtta hiç yeşil rengini görmeyene kadar düşür. Turuncumsu sarı veya yeşil olmayan bir sarı renk görmen lazım. Kağıdın tamamını kullanman gereksiz. Dört-beş parçaya bölebilirsin makas ile. Ve kağıdı kullanmadığında temiz bir yere veya bir peçetenin üzerine koy. Kağıdın tam rengi alması bir dakika sürebiliyor.
---------------------------------------------------

Bir gün açıkta bekletilmiş ve PH'ı ayarlanmış suyu yemek kaşığıyla alarak çook sakince, toprağa yakından yavaşça bırak. Bu şekilde yeterince ıslandığına emin olana kadar sula her bir tohumu. 15-20 kaşık gerekir sanırım. Sadece tohumun üzerini değil, 10cm kadar çapı sula. Yavaş sulamanın sebebi tohumun daha da aşağıya kaymasını engellemek.

Yeterince suladıysan 1.5 litrelik su şişelerinin alt tarafını 15-20 cm kalacak kadar kes ve 4-5 tane delik aç ve bu petleri tohumların üzerine bırak. Nem oranının maksimumda kalmasını istiyoruz. Sistemi tamamen aç. Kesinlikle ilk günler karanlıkta olmasın. Tam aksine ben her zaman ilk 3 gün tamamen aydınlıkta bırakırım tohumları. Ama senin tercihin bu. Doğrudan kendi ayarladığın aydınlık karanlık saatleri ne ise onu da başlatabilirsin sadece karanlık olmasın tamamen. Nem makinesi son ayarında çalışsın. Işık MH-HPS ise 80cm de, LED ise 55 civarları, CFL ise de 40 cmlerde asılı olsun. İlk dönemler güçlü bir ışığa hiç gerek yok bu arada.

Her 4-6 saatte bir gidip toprağın kurumadığından emin ol ve kurumuş ise yine kaşıkla sakin sakin sulamaya devam et :D Bu sıkıntılı ve sabrını zorlayan süreç boyunca sürekli nem miktarının maksimumda olduğundan ve toprağın kurumadığından emin olmalısın. Havalandırma ve ortam sıcaklığından bahsetmeme gerek yok. Hafif bir rüzgar olmalı ve sıcaklık 23-27 aralığından çıkmamalı. Kanka dikkat et toprağın çok soğuk olmasın. Sulanınca daha da soğuyacak çünkü.

3-4 gün sonra baş vermeye başlayınca da süreç aynı şekilde devam ediyor olacak kanka. Sadece artık kaşık olayını bırakabilirsin :D Filize su sıçratmadan, değdirmeden çok yakından yavaşça sulamalısın. Şuanda sulama miktarın en fazla yarım su bardağı olmalı veya 100ml civarları. Suyu filizin azıcık çevresine dökersin. Bir dvdçapını geçmeyecek şekilde tabi. Ama doğrudan köküne de dökme.

Bitkinin yaprakları üzerine kapattığın pet şişelere çarpana kadar bu şekilde devam et. Ama her geçen gün sulama miktarını arttır. Sürekli bitkinin köklerinin ne kadar büyüdüğünü düşünüp ona göre bir sulama yap. Dibine dibine sulama yaparsan tembel olur köklerin. Erken yaşta birazcık uzaktaki nem için gelişmeye çalışırsa çok sağlam bir başlangıç olur. Bu noktada artık bir su bardağına yakın su kullanıyor olmalısın(tam değil ama) ve iki hafta veya 10 güne kadar yavaşça arttırarak PH ayarlı boş su vermeye devam etmelisin.


---------------------------------------------------
Başarılı bir anlatım
 

Puma

Yeni üye
GELİŞİM VE ÇİÇEKLENME DÖNEMLERİ

görüntülemek için aşağıdaki butonu kullan


Gelişim (Vegetation veya kısaca Veg) ve Çiçeklenme (Flowering) dönemleri
Kanka bu dönemin olayı tamamen yaprak yapmak, kök yapmak, büyümek, boy atmak. Auto bitkin var ise bir buçuk ay kadar sürecek bu yüzden stres yaşatmamaya çok dikkat et. Photo bitkin var ise sen ne kadar istersen o kadar gidecek o yüzden kafan rahat.

Sıvı gübreler
Ne yazık ki gübre markaları konusunda ayrıntılı konuşamayacağım. Onun yerine benim de kullandığım Advanced Nutrients gübrelerini örnek göstereceğim. Bu yüzden başka marka da araştırabilirsin. Ama başlangıç için AN gübreleri çok rahat olabilir.

Gübre alamıyorsan humik-fulvik asit ve potasyum silikat gübrelerini çarşıda 15-20 liraya bulabilirsin. Humik fulvik asit baştan sona kadar kullanılan birşey. Potasyum silikat da rhino skin yerine geçen ve bütün çiçeklenme döneminde kullanılan bir gübre. Humik-fulvik kök ve toprak gelişimi, potasyum silikat ise bağışıklık, gövde ve dayanıklılık gelişiminde büyük rol oynar. Onun dışında yine benim burada bilmediğimden dolayı anlatamayacağım evde gübre yapma tarifleri araştırabilirsin forumda veya internette. Patates kabuğu veya yumurta haşlama gibi enteresan tarifler var.
Nedir bu Humik-Fulvik asit
Humik asit topraktaki ölü olan materyalin topraktaki organizmalar tarafından sindirilmesini çok hızlandırır. Toprağını gençleştirir ve tamamlar. Toprak içindeki trafik akışını daha kolay hale getirir. Köklerin daha rahat besin sağlamaya başlar ve aynı zamanda toprağın daha çok su tutmasını sağlar. Barın önünde sıradasın konsere yetişmeye çalışıyorsun sonra nüfuzlu bir arkadaşın gelip seni sıradan alıp elini kolunu sallaya sallaya içeri aldığını düşün mekan tanıdık olduğu için. Humik asit de bunu yapıyor :D Nitrojenlerle bağ kurup kök tarafından emilimlerini kolaylaştırıyor. Özellikle kalsiyum, demir, magnezyum veya çinko gibi mikro elementleri anında emilime sürüklüyor.

Fulvik asit de, Humikten ilk göze çarpan farkı daha az karbon barındırması ama daha da çok oksijen var yapısında. Bu yapısı ve hafifliğinden dolayı yaprak spreylemede kullanılabilir çünkü hücre çeperlerinden kıvrıla kıvrıla geçer. Çok kıvrak geçirgen birşey yani.
Humik-Fulvik asit kullanırken gübrelerini de çok kullanırsan bitkiyi yakarsın çünkü Humik-Fulvik bitkinin ihtiyaç duyduğu nitrojen miktarını çok azaltıyor. Normalde senin verdiğin gübrenin çok az kısmını kullanır bitkin ama Humik-Fulvik ile baya yararlanacağı için fazla vermemek lazım.

Yani genel olarak nitrojen emilimini arttırır, toprağın daha çok su tutmasını sağlar, topraktaki mikroorganizma kültürünü canlandırır ve böylece ölü gereksiz materyaller besine kolaylıkla dönüştürürlür, topraktan bitkinin zehirli şeyleri emmesini azaltır, fotosentezi arttırır, metabolizma ve hücre bölünmesini ateşler ve gerekli gübre miktarını azaltır.
---------------------------------------------------




AN marka gübreleri kendi fikrimce ihtiyaç sırasına göre gruplandırıyorum:


En gerekli olanlar
  • Bu gübre yaprak oluşumu ve büyümeyi tetikleyen bir gelişme dönemi gübresi. Çiçeklenmede kullanmamalısın yoksa sömekleri şişirmek yerine bitkin yaprak üretimine daha çok enerji ayırır
  • Çiçeklenme uyarıcı ve geliştirici bir gübre olduğu için tam oranlarda çiçeklenmede kullanırsın. Ama litre başı 0.5ml gibi miktarlarda başla kullanmaya gelişim döneminin ortalarında.

İkince seviye gerekliler

  • Topraktaki bakteri kültürlerinin ve bitkinin bizzat ihtiyacı olan bir takım mikro elementleri sağlar. Azar azar kullanırsın son birkaç hafta hariç. Böyle litre başı 1 ml yeterlidir.
  • Kalsiyum ve magnezyum kaynağı. Musluk suyu kullanıyorsan 15 günde bir boş sulamaya koysan yeter. Yağmur veya hazır su kullanıyorsan da litre başı her sulama 1ml versen yeterli olur.


Üç (Çiçeklenme dönemi gerekecek bunlar yani acelesi yok)

  • Efsane bir gübre. Sömekleri deli gibi şişiriyor. AN kullanmayan bile alır bu gübreyi. Çiçeklenmenin ilk haftalarından sonra başlarsın kullanmaya
  • Bu, Bib Bud'dan da iyi bir gübre ve herkes alır. Çiçeklenmenin son haftalarında kullanılır. (Flush haftasından iki hafta önce ve yaklaşık maksimum iki hafta boyunca)


Dört (Bunlar keyfi)

  • Adından da anlayacağın üzere vitamin takviyesi. Çiçeklere iyi gelir bu yüzden elinde olmasının yardımı dokunabilir ama yine de ekstradır. Çiçeklenmenin ilk haftaları hariç ve overdrive haftası hariç hep kullanırsın.
  • Bu bir şeker tavkiyesi. Yani sömekleri doldurmak ve daha tatlı yapmak için kullanacaksın istersen.


Bir de organik keçiboynuzu pekmezi muhabbeti var. Son flushı atarken boş suya bu pekmezden karıştırıyorsun ve içimi çok daha tatlı oluyor. Soğuk suda çözünmeyebilir bu yüzden önce ılık suda karıştır güzelce ve soğuyunca suyuna kat.


Tabi daha çok harcama yapmaya hazırsan diğer gübrelerini de alabilirsin. Senin kararın.


---------------------------------------------------



Bundan sonra sayacağım gübrelerin sende olmayanları kullanma.

İki hafta geçti bitki yaprak açtı, baya iyi görünüyor. İlk gübrelememize başlayacağız yani. Bir gün açıkta bekletilmiş musluk suyunun (Hazır su, kaynak suyu, yağmur veya kar suyu da olabilir. Yağmur ve kar suyunun PH'ını ayarlamana gerek yok ama hazır suların şişesinde yazana güvenmemelisin.) bir litresini alıyorsun ve PH ını ayarlıyorsun.
PH ayarlama
PH Down çözeltin varsa onu kullanarak PH seviyeni 6.5 e kadar düşür. Çözeltin yok ise sitrik asit ile de yapabilirsin aynı şeyi. Pek farkı yok çünkü çözeltilerin içinde de bu kullanılıyor. Sitrik asit dediğimiz şey bildiğin limon tuzu. İster toz halinde satın al ister evde blenderdan, havandan geçir veya bir şekilde ezerek toz haline getir. Ortalama bir çay kaşığı toz limon tuzu musluk suyunun PH seviyesini istenilen noktaya getiriyor. Ben başından beri limon tuzu kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım. PH metren yoksa ph kağıdı kullan ve kağıtta hiç yeşil rengini görmeyene kadar düşür. Turuncumsu sarı veya yeşil olmayan bir sarı renk görmen lazım. Kağıdın tamamını kullanman gereksiz. Dört-beş parçaya bölebilirsin makas ile. Ve kağıdı kullanmadığında temiz bir yere veya bir peçetenin üzerine koy. Kağıdın tam rengi alması bir dakika sürebiliyor.
---------------------------------------------------

Daha sonra içine 1ml Grow, 0.5ml Micro, 0.5ml veya daha az Bloom, 1ml Humik-Fulvik asit, 1ml B-52'yi sırayla ve hepsinden sonra suyu çok iyi karıştırarak ekliyorsun. Şuan ilk tam sulamamız olduğu için biraz fazla verelim ki toprak azıcık yıkansın. Bir saksıya döktüğün bir litrenin bir kısmı saksının dibinden akmaz ise bir tane daha hazırla ve birkaç bardak su çıkana kadar sulamaya devam et. Bütün saksılarına sırasıyla böyle yap. Biraz fazla suladık biliyorum ama ne olur ne olmaz ufak bir reset atmanın kimseye zararı yok. Zaten çok suladığın için kurumasını ekstra bir gün bekleyeceksin. Saksının boş ağırlığını aklında tut ve ağırlığına bakarak kuruyup kurumadığını tahmin et. Her defasında parmağını toprağa sokmaktan daha sağlıklı bir yöntem. Bu defa fazla suladığımızdan dolayı tahminen 5 gün veya daha fazla beklemen gerekebilecek. Beklerken bitkinin gübrelere nasıl çabucak tepki verdiğini göreceksin.

Bundan sonra 2 gün veya daha kısa aralıklar ile bitkini sularsan köklerin hava almamasına ve besine rahatlıkla ulaşan köklerin tembel ve güçsüz olmasına sebep olursun. En sağlıklısı minimum 3 gün olmalı.

İlk fazla sulamadan sonra toprak kuruyunca yine aynı oranlarda gübre ile ama bu defa 0.7 ml su ile sulama yaparsın. Bundan sonra 6 gün kadar bekleme de kurumasın. Yine de bitkiyi sulamaya karar verdiğinde eğer çok geç kalmamışsan ve bitki yaprakları aşağı salmamışsa yarım gün kadar bekle. Sulamayı aceleye getirme aksine araya işler koy biraz geciktir ki kökler uğraşsın besin arasın da gelişsin.

Bu ilk iki gübrelemeden sonra ise gübre oranını yavaşça artırmaya başlamalısın. Ve her üç sulamandan sonra bir boş ph ayarlı su ile sulama yapman gerekecek.

En önemli noktalardan ve forumda gördüğüm en sık yapılan hatalardan biri yetersiz sulama ve tam bu dönemde ortaya çıkıyor. Üç haftayı geçmiş ve büyümüş olan bitkinin saksısını artık her defasında tamamen ıslatmalı, suyu dibine vermemeli ve her defasında en az iki üç su bardağı su dibinden akacak şekilde sulamalısın. Yoksa toprak yıkanmadığı için diplere doğru bir tuzlanma ve tortulaşma başlayacak. Bu da toprağın PH seviyesini dengesizleştirip bitkinin hayatını skiecek. Yeterli sulamaya geç başlamamaya dikkat et.

Çiçeklenme dönemine gelince Grow 3ml, Bloom 2ml, Micro 1.5ml, B-52 2ml ve Humik-Fulvik asit de 3ml ye gelecek şekilde yavaşça arttır gübre miktarlarını. Çiçeklenme başlayınca da Bud Candy, Rhino Skin (veya potasyum silikat) gübrelerini 2ml olacak şekilde kullanmaya başla. Bir hafta sonrasında da Big Bud eklemeye başla. Tekrar ediyorum sanırım ama Grow gübresini çiçeklenmede kesmiş olman gerekiyor. İlk on gün azaltarak git ve maksimum on gün sonra tamamen kullanmayı bırakmış ol.

Photo bitkilerinin çiçeklenmeye girmesi için ışığı 12/12 düzenine getir.

Artık flush olayına girmemiz lazım biraz. Kanka flush genel anlamında sifon çekmek demek. Saksının iki katı veya daha fazla miktarda PH’ı dengelenmiş suyu dökersin toprağa yavaşça. Bunu yaparken saksını banyoya alsan iyi edersin. Amaç toprağın yıkanması ve resetlenmesi. Bazı hastalık durumlarında, vegten çiçeğe geçerken ve hasattan bir hafta önce atılır. Veg döneminden çiçeğe geçerken atmak çok iyi olur çünkü rejidme bir değişiklik söz konusu olmalı ve bunu toprağı temizleyerek başlarsan çok iyi olur.

Bir de bunun daha ufak versiyonu var. Onun ismi yok biz toprağı yıkamak veya resetlemek diyelim. Saksının iki katı değil, saksın kadar veya yarısından biraz daha fazla PH’I dengelenmiş su kullanacaksın bu defa. Sui le saksını yıkamayı bitirdiğindeyse sıradaki gübreleme neyse onu vereceksin aynı su miktarıyla. Birşey olmamış gibi besinini vereceksin yani. Bunu vegten çiçeğe geçerken yapmayı unutma kanka. Bir de bu olayın önemini vurgulamak istiyorum çünkü reset düğmesi sahibi olmak kadar kullanışlı birşey yok. Baktın bitkin hastalanıyor hemen at reseti. Hastalıklara erkenden çözüm. Ama tabi çok sık atma çünkü kökler havasız kalır. İki hafta içinde iki defa atma. Normalde sulamayı 4 günde bir yapıyorsan, bunu yaptıktan sonra 5 veya 6 gün bekle ki güzelce kurusun ve kökler azıcık hava alsın. Bir de bu kadar bol sulamadan sonra bir gün kuru bırakmanın yararı köklerin tembelliğe ve bolluğa alışmaması.

Bitkin çiçeklenme döneminin ortalarına gelince artık en alttaki eski fan yapraklarından başlayarak yarısının altında neredeyse yaprak kalmayacak şekilde temizle. Kopar yani bildiğin yaprakları. Auto büyütüyorsan bu tarihten önce koparma kesinlikle. Photo da büyütüyorsan koparma da onda o kadar sorun olma olasılığı yüksek değil. Gölgede olanları, eski ve büyükleri, sararmışları, iyi görünmeyenleri… Kopar at gitsin.

Aynı zamanda çiçeklenme başladıktan birkaç gün sonra MH ışık kullanıyorsan artık HPS ile değiştirmen gerekiyor. Pahalı LED’lerden aldıysan da kanka maviyi yarılara kısacak ve kırmızıyı sonuna kadar açacaksın. Çiçeklenme döneminde iki hafta geçince de UV ışığını sona getireceksin. HPS’yi de bir hafta sonra 50 cmye ondan da bir hafta sonra 35-40 cmye indirmen gerekiyor.

Çiçeklenmeye giren bitkilerinin artık nem oranı ihtiyacı 40% lara düşüyor. Bu yüzden nem makinenin ayarını baya azalt veya tamamen kapat. Su kapları koyduysan sağa sola hepsini kaldır. Yoksa sömeklerin içi küflenir.

---------------------------------------------------
Bi sorum olucaktı elimde başka sıvı gübreler var aynı çizelgedenmi gitsem iyi olur ben bir gübreli Bi gübresiz sulamayı düşünüyordum sizce napmalıyım
 

Herturlu

Yeni üye
Sağolasın kanka, inanılmaz bir rehber hazırlamışsın ben dahil yeni growerların çok ihtiyacına yarıyacak:cool::)
 

Musti3531

Yeni üye
Herkese selam kankalar. Yaptığım kabine yansıtıcı olarak TEK KAT acil durum battaniyesi kullanıyorum. Çok ince bişey bu. Bir sıkıntı yaşamam değil mi. Bilgisi olan var mı
 

Grow Muhabbetleri
Help Users
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    ********* ******* **** hahahaha* ******* ** ***** hahahaha******** **** ******** ********** hahahaha*
  • İstanbul İstanbul:
    ***** ******* ********* ******* ****** ****** ** hahahaha ** ********** **** ***** *** hahahaha ******* ***** ** **** ** ****** ***** ****
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    hahahaha* *******
  • İstanbul İstanbul:
    *** **** *** ** ***** **** *** **** **** ****** hahahaha **** ****
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    ***** * ****** ********* ***** ******* **** **** ********* *******
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    ** ***** **** ********** ****** ***** *****
    +1
  • İstanbul İstanbul:
    ****** ******* ****** ****** ******** *******
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    ********** ********
  • İstanbul İstanbul:
    *** **** **** ******* ** ****** ***** ******* ***** ******** ********** ** ***** ** ***** *** ********** ********
  • İstanbul İstanbul:
    ******** ** ***** *** *******
  • İstanbul İstanbul:
    ********** ****** ****
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    hahahaha ****** hahahaha ******** ***** ***** **
  • İstanbul İstanbul:
    ****** ***** ******* ****** ******
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    hahahaha**** ********** *** ********** ********
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    hahahaha** **** *******
    +1
  • İstanbul İstanbul:
    *** *********
  • İstanbul İstanbul:
    ******** *** ******* ***** ***** *** ********** ********** *** *** ****** ********** *******
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    *** ***** ***** ******* ***** ****** ******* ***
    +1
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    hahahaha* ********** ** ***** ******* **** ****** ***** ******** ******* ******** ******* ** ******** ******** ***** ** ******* hahahaha** **
  • İstanbul İstanbul:
    ********* ** ***** *** ******* *** ***** **** ********** ***** ********* *** *******
  • İstanbul İstanbul:
    ****** ** ****** *** **** **********
    +2
  • R RainGrow:
    ***** ** ****** ***** ****** ** hahahaha ***** ******* ****** ****** hahahaha* ***
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    ***** ***** ** ******* ****** ***** hahahaha** hahahaha***** hahahaha ******* ******
  • Ü Üfürükçü gargamel:
    ********* *** hahahaha ******* *** *******
    +1
    Ü Üfürükçü gargamel: ********* *** hahahaha ******* *** ******* +1
    Üst